Concert del duo Dolce corda a Sant Pere del Serrat

Concert del duo Dolce corda a Sant Pere del Serrat

El duo Dolce corda, integrat per Alexandre Arajol i Jordi Albelda, ha ofert aquest divendres 29 de juny el concert Diàlegs pedagògics a l’església de Sant Pere del Serrat. Es tracta de la segona actuació del duo en el marc del cicle ONCA Bàsic, ja que diumenge 24 de juny ja van tocar a Sant Joan de Caselles. Encara queda una altra oportunitat de gaudir d’aquest concert, serà el diumenge 9 de setembre al santuari vell de Meritxell. Tal com ha explicat Arajol el títol escollit ve motivat pel fet que el concert està protagonitzat “per dos violins que dialoguen a través de la música” i perquè el repertori triat està escrit per pedagogs del violí i adaptat als alumnes. El músic ha manifestat que es tracta de composicions “molt interessants” però poc conegudes i han cregut que “mereixien ser presentades”.

D’aquesta manera, el públic ha pogut descobrir peces que no se solen programar a les sales de concert tot i que sí que es toquen a les aules i, al mateix temps, ha pogut conèixer la riquesa patrimonial del país, en aquest cas la petita església de Sant Pere del Serrat, que conserva al seu interior un retaule datat entre 1590 i 1610, dedicat a la vida de sant Pere.

D’aquesta manera, els assistents al concert han pogut gaudir de peces de Jacques Féréol, JeanMarie Leclair, Giovanni Battista Viotti, CharlesAuguste de Bériot, Louis Spohr, Béla Bartók i Luciano Berio.

L’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra —entitat impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà— ofereix al llarg de l’estiu el cicle ONCA Bàsic, un seguit d’actuacions de petit format que se celebren en espais emblemàtics del país.