Finalitza el cicle ONCA Bàsic després d’un estiu ple d’èxits

Finalitza el cicle ONCA Bàsic després d’un estiu ple d’èxits

L’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra -entitat impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà- tanca el cicle ONCA Bàsic, un cicle d’actuacions de petit format que tenen lloc en espais emblemàtics del país, amb tres actuacions que se celebraran el 6, el 9 i el 15 de setembre.

Rythmic Trio, agrupació formada pel flautista Jordi Gendra, el saxofonista Efrem Roca i el guitarrista David Sanz, recuperarà la proposta A ritme de trio el dijous 6 de setembre, a les 18 h, a Sant Romà de les Bons, un programa crossover on la música clàssica i la moderna es fusionen gràcies als ritmes del tango, la samba, la bossa nova i algunes danses llatines com el bolero i la guaracha.

Dolce corda, duo de violins format per Alexandre Arajol i Jordi Albelda, interpretarà el programa Diàlegs pedagògics el diumenge 9 de setembre, a les 18 h, al santuari vell de Meritxell, un programa format per petites joies musicals destinat als amants del violí, ja que permeten entendre la seva evolució al llarg de diferents èpoques.

El cicle finalitza amb un concert que s’inserta dins els actes de les Jornades Europees de Patrimoni i que se celebrarà el dissabte 15 de setembre, a les 19 h, a l’Era Gran de Casa Rossell d’Ordino. El grup Kintet, format per la clarinetista Míriam Farré, els violinistes Joel Bardolet i Gabriel Coll, el viola Josep Bracero i el violoncelista Daniel Claret, reinterpretarà dues obres cabdals de la història de la música de cambra com són els quintets per a clarinet i cordes de Wolfgang Amadeus Mozart i Johannes Brahms, obres que van ser fruit del contacte que aquests compositors van tenir amb reconeguts clarinetistes de la seva època.

Tots els concerts són d’entrada lliure i per assistir cal fer la reserva prèvia. Les dues primeres actuacions s’emmarquen dins els actes de l’Any Europeu del Patrimoni Cultural 2018 i cal reservar entrada al telèfon (+376) 844 141 o bé al telèfon (+376) 323 910. La darrera actuació s’emmarca dins les Jornades Europees de Patrimoni i per assistir-hi cal fer reserva prèvia al telèfon (+376) 836 908.

25a Temporada de l’ONCA – 2018

José Lezcano (1960)
Cuban Sketches
Guaracha Nevada