Èxit d’assistència als tallers de percussió corporal de Santi Serratosa

Al llarg d’aquesta setmana han tingut lloc els tallers de percussió corporal a càrrec del músic i professor Santi Serratosa. Són activitats que s’han adreçat a diferents col·lectius del país, sota l’organització i l’ímpuls de la Fundació ONCA, entitat formada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà.

Als tallers s’ha treballat diverses parts del cos a través del ritme, amb petits moviments que els participants anaven interioritzant fins arribar a memoritzar-los i fer-los al so del compàs. Fins arribar a l’exercici final, que es basava en una metodologia de senyalització, seqüenciació i música, un cop els moviments ja estan apresos. “Hi ha un treball profund i una introspecció que genera un viatge important dins d’un mateix per desenvolupar un procés empàtic”, ha recalcat Serratosa. Segons el mestre del taller, les emocions són la base de l’aprenentatge, “necessitem obrir aquest canal perquè els alumnes es motivin i vulguin tenir ganes d’aprendre”.

La darrera sessió s’ha fet aquest diumenge al matí a l’Institut de Música del comú d’Andorra la Vella, i anava sobretot adreçada a professors i adults. Però des de dijous, Serratosa ha fet diverses sessions i la proposta ha arribat a una xifra de més de 130 persones. La idea ja porta tres anys consecutius celebrant-se i s’emmarca en els tallers creatius de la temporada 2018, i que s’ha obert per primer cop als col·lectius amb els quals es treballa en el programa social ‘Música i creativitat’: els usuaris de l’Escola Especialitzada Nostra Senyora de Meritxell i els interns del Centre penitenciari de la Comella.

Els tallers també s’han ofert  als usuaris de L’espai de la Fundació Crèdit Andorrà, els alumnes i professors de l’Institut de Música del comú d’Andorra la Vella, de la Jonca i també per a adults interessats en la matèria. A més, i coincidint amb la celebració de la Setmana de la creativitat organitzada pel comú de la capital, la fundació va oferir un taller obert a tothom a la plaça Guillemó.