Euskal Barrokensemble sedueix amb una proposta de flamenc, folk i jazz sota el so d’instruments barrocs

El grup Euskal Barrokensemble ha ofert aquest dissabte a la tarda el quart i darrer concert de l’Ski&Concert, en el marc de l’ORDINO CLÀSSIC, festival impulsat pel comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà. Un concert que han gaudit unes 150 persones a l’Auditori Nacional d’Andorra, a Ordino, i on el grup ha presentat el seu darrer projecte discogràfic, ‘El amor brujo’. El treball incorpora essències de la música de Manuel de Falla i és a cavall entre el flamenc i el folklore andalús amb tocs de folk i jazz, però interpretat amb instruments originals del barroc.

El amor brujo’ està inspirat en llegendes i vells aires gitanos que la bailaora Pastora Imperio va anar col·leccionant amb la seva mare, recreant d’una manera inigualable l’essència de la música andalusa.

El director artístic, guitarra barroca i llaüt del grup, Enrike Solinís, ha defensat abans del concert que, “com menys perjudicis musicals hi hagi sobre l’escenari més gran és el gaudi”. Ha defensat que al públic no se li pot parlar amb un llenguatge antic que no entén i per això advoca per agrupar dins dels clàssics allò contemporani per escardar les estructures estables cap a bé. En d’altres paraules, “donar la volta a la musicologia rància del passat”.

Per la seva part la cantadora, Sandra Carrasco, ha assegurat que amb aquest projecte singular se sent com “peix a l’aigua”. “M’encanta la música flamenca, però la diversitat musical és essencial i actuar amb ells és un regal per a mi i per  a aquells que ens han pogut escoltar”, ha subratllat.

El director de l’ORDINO CLÀSSIC, Josep Martínez, s’ha desfet en elogis cap al grup. “És el final de festa perfecte perquè entén la música des de la seva essència més pura i a la vegada es desfà de la partitura musical i busca allò que converteix cada peça en quelcom especial”.