gener 01 Ordino Clàssic · Passions Vieneses

Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra · Passions vieneses. Una particular història del concert d’Any Nou a Viena.

Diumenge 1 de gener de 2023, a les 19 h, a l’Auditori Nacional d’Andorra

El tradicional concert de Viena de l’1 de gener es remunta a l’any 1941 i des de llavors ha estat protagonitzat per les estimades músiques de la família Strauss (amb alguna presència esporàdica d’altres autors). Però la tradició de ballar o escoltar valsos i polques a Viena ve de molt més lluny i comença a finals del segle XVIII, a l’època de W. A. Mozart.
Començarem el nostre concert precisament amb la fantàstica música de ball que el gran geni de Salzburg va fer per a les festes del palau de l’emperador a Viena i descobrirem com, pocs anys després, un jove compositor anomenat Johann Strauss muntava una orquestra de ball que simbolitzaria l’inici de la gran nissaga de la família Strauss. Els seus tres fills (Johann Jr., Joseph i Edward) el seguirien malgrat l’oposició paterna. Cada un d’ells va tenir el seu paper destacat en la dinastia, i les trifulgues que van acompanyar les seves carreres han estat dignes de l’argument d’alguna de les seves operetes.

En aquest concert gaudirem de les millors composicions de la nissaga Strauss i descobrirem la història i els secrets més ben guardats de la família: qui va ser més famós? Qui estava barallat amb els altres? Qui era el millor compositor? Qui era el més tarambana? Qui va cremar les partitures dels seus germans?…

Detalls de l'esdeveniment

Quan