octubre 05 ONCA – Cicle Fronteres: Fronteres del terror i de la guerra

L’ONCA tanca el cicle Fronteres, amb el programa Fronteres del terror i de la guerra, sota la direcció, de la violinista del Quartet Casals, Vera Martínez. Gerard Claret participa com a narrador en un concert que s’acompanya d’una contextualització històrica realitzada per Albert Villaró, per mostrar el rol que va jugar el Principat d’Andorra en la primera meitat del segle XX, període marcat per les dues guerres mundials i la Guerra Civil espanyola. El concert tindrà lloc el dissabte 5 d’octubre, a les 20.30 h, al Prat del Roure.

El programa se centra en tres obres de cambra de gran transcendència iniciant-se amb la Serenata (1892) d’Edward Elgar, seguida del Langsamer Satz d’Anton Webern, Per finalitzar l’actuació, l’ONCA interpretarà el Quartet núm. 8 de Dimitri Xostakóvitx, peça escrita al 1960 amb una patriòtica dedicatòria a les víctimes del feixisme i de la guerra.

Imatges i lectures il·lustren i homenatgen, de manera simbòlica, l’arribada d’exiliats a Andorra, un exemple d’acolliment sense el qual no s’entén la transformació social, econòmica i cultural que ha definit la construcció moderna d’aquest petit gran país.

Entrada lliure.

Detalls de l'esdeveniment