juliol 07 Concert ONCA Bàsic: “Viena i l’òpera de butxaca” – Quartet Krommer

L’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra ens proposa, amb motiu de les Nits d’estiu als museus, dissabte 7 de juliol, a les 21 h, al Museu Casa Rull de Sispony, el concert ONCA Bàsic titulat Viena i l’òpera de butxaca, a càrrec del Quartet Krommer.

Viena esdevingué al segle XVIII-XIX centre de l’imperi austro-hongarès, el que portà la seva cultura i la seva música al seu màxim esplendor. Krommer és un exemple de compositor que impregnà la seva obra d’aquests perfums vienesos, basats en la més pura tradició alemanya. El Gran quartet op. 89 tracta els instruments, especialment la flauta, amb virtuosisme.
Conjugant frasejos pre-beethovenians amb grans passatges hàbils, el quartet esdevé una joia de la música. En aquest context, els estaments més desfavorits de la ciutat també reclamaven el gaudi del folklore i de la música del moment. Així doncs, deixebles del compositors com Mozart transcriuen les grans òperes per a ser representades instrumentalment en salons vienesos, a fi d’arribar als més humils.
Al 1791, any de la mort del compositor, apareix la transcripció per a flauta i trio de corda de cinc de les seves òperes més importants, les quals usen la flauta com a soprano, la viola com a baríton, el violoncel com a baix i el violí com a tenor.

Entrada lliure. Aforament limitat.
Informació i reserva prèvia obligatòria al telèfon (+376) 836 908.

Detalls de l'esdeveniment

Quan