juliol 25 Concert ONCA Bàsic: “Variacions” – Trio Goldberg

L’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra ens  proposa, amb motiu de les Nits obertes d’Ordino, dimecres 25 de juliol, a les 21 h, a Sant Martí de la Cortinada, el concert ONCA Bàsic titulat Variacions, a càrrec del Trio Goldberg.

Expliquen alguns experts que el comte Keiserlink de Leipzig tenia com a clavecinista personal a Johann Gotlieb Goldberg. El comte va voler que Goldberg estudiés amb J. S. Bach per millorar les seves destreses. Sembla ser que Keiserlink tenia problemes d’insomni i va demanar-li a Bach que composés alguna peça que el seu alumne pogués tocar-li a les nits. Aquest va pensar que un tema amb variacions seria l’ideal per poder-ho escoltar en petites píndoles per a les nits de vetlla. Així doncs, Goldberg tocava cada nit una de les variacions per fer adormir al comte com si d’un conte es tractés.

Sembla ser que aquesta història no està suficientment documentada com per donar-la per vàlida. Sigui com sigui, el que a nosaltres ens ha arribat és una magnífica peça composta per una ària inicial seguida de 30 variacions que conclouen amb la mateixa ària amb que comença. Tot i que les fonts diuen que va ser una obra no massa estimada pel mateix Bach, ja que el tema amb variacions era una forma que no acostumava a utilitzar, Glenn Gould, al 1955, en va fer una gravació que la va

popularitzar fins a convertir-la en una de les obres mestres del gran compositor del barroc.

Entrada lliure. Aforament limitat.

Informació i reserva prèvia obligatòria al telèfon (+376) 878 173.

Detalls de l'esdeveniment

Quan