Els usuaris de L’espai reben consells sobre com actuar davant onades de fred

Els usuaris de L’espai reben consells sobre com actuar davant onades de fred

L’espai de la Fundació Crèdit Andorrà ha acollit aquest dimarts 30 de gener la xerrada Protegeix-te del fred. Consells i precaucions en cas d’onada de fred  i que ha anat a càrrec del sostcap de Formació de la Creu Roja andorrana, Jordi Moran. En la conferència, la vintena d’assistents han escoltat un seguit de consells sobre com procedir en cas de fred extrem.

Moran ha començat la xerrada explicant què és una onada de fred i per què es pot produir i ha dit que davant un fenomen d’aquestes característiques, i si s’ha d’estar a casa, cal que hi hagi els medicaments (si és que se’n pren) i el menjar necessaris. Cal també vigilar amb les calefaccions, el foc o els aparells que puguin generar monòxid de carboni, fent un manteniment previ a la llar de foc i evitant tapar les calefaccions. També cal que aquests aparells no estiguin a molta temperatura, ja que el canvi de temps al sortir al carrer pot produir problemes com la pèrdua de coneixement.

Si s’ha de sortir de casa, cal vigilar amb el gel i sobretot tapar-se el cap “perquè és per on es perd més temperatura”, i el nas i la boca, per evitar “problemes als pulmons”. I a l’últim, s’ha de dur un “bon calçat”, per evitar caigudes.

La xerrada s’inclou a l’agenda del programa Envelliment saludable de la Fundació Crèdit Andorrà, que ofereix un seguit de propostes per a les persones més grans de 60 anys.