Els usuaris de L’espai aprenen com funciona un desfibril·lador

Els usuaris de L’espai aprenen com funciona un desfibril·lador

Una quinzena d’usuaris de L’espai de la Fundació Crèdit Andorrà han après aquest dimarts què és un desfibril·lador, quina funció té i on es poden trobar. Ho han fet en un taller organitzat en el marc del cicle Envelliment saludable i que ha anat a càrrec del responsable del centre nacional de formació de la Creu Roja Andorrana, Jordi Moran, que ha fet una crida a què la gent perdi “la por” a aquests aparells ja que són relativament fàcils d’utilitzar i cal tenir en compte que la seva ràpida utilització pot salvar una vida.

Moran ha explicat que hi ha diferents models i que es poden trobar a diferents llocs com per exemple centres esportius, estacions d’autobusos, a la via pública i fins i tot en entitats bancàries com Crèdit Andorrà. El mateix aparell indica com s’ha de procedir, és a dir, va donant les indicacions i a més hi ha un dibuix que indica com col·locar els electrodes. L’aparell fa una descàrrega elèctrica, però Moran ha destacat que no és perillós, ja que el que fa és reactivar el cor de la víctima. Ha incidit en el fet que el funcionament és tan senzill que fins i tot es fan formacions a infants de deu o onze anys. Cal utilitzar-lo, ha afegit, sempre que hi hagi una persona inconscient i que no respiri.

De manera paral·lela a l’ús del desfibril·lador cal fer un massatge cardíac, tal com ha destacat Moran han d’anar “colze amb colze”, i per aquest motiu, a banda de dotar el país de cada vegada més aparells, perquè esdevingui un país cardioprotegit, cal que la gent es formi.