Els sons iberoamericans recorren les set parròquies de la mà de la Fundació ONCA

La Fundació ONCA, emparada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, juntament amb la Fundació Cimera Iberoamericana i els set comuns del país, han organitzat aquest cap de setmana El so iberoamericà s’enfila per Andorra, un cicle de concerts de curta durada que ha recorregut les set parròquies. El duet format per David Font a la guitarra i Unai Gutiérrez al clarinet han fet sonar els sons iberoamericans de diferents estils arreu del país, en un cicle que va arrencar divendres a Sant Julià de Lòria i que s’ha clos aquest diumenge a Encamp.

Els assistents als diferents recitals han pogut gaudir de la música de compositors com Isaac Albéniz o Manuel de Falla, Càstor Pérez, amb la coneguda havanera Vestida de nit; Ariel Ramirez, amb la zamba argentina Alfonsina y el Mar, o bé el bolero mexicà Sabor a mi, d’Álvaro Carrillo. A més, s’ha pogut escoltar Dansa de Canillo, la composició del comissari artístic de la Fundació ONCA, Albert Gumí. Gutiérrez ha destacat que han fet “una cerca i un recull” a partir dels seus “gustos d’obres iberoamericanes d’aquí i d’allà” i que també han buscat “les influències de les unes en les altres” i ha afegit que el resultat ha estat “molt vistós, molt bonic”. Ha explicat que es tracta d’un repertori “prou variat” que passa per molts estats anímics, molts colors”.

La cap de producció de la Fundació ONCA, Teresa Areny, ha definit, al seu torn, el concert com “un viatge per tot Iberoamèrica” i ha afegit que quan des de la Fundació Cimera Iberoamericana els ho van proposar van recuperar una proposta dels músics que a l’estiu havien comentat que “els encantaria” fer alguna cosa amb motiu d’aquesta cita. De seguida es va “reaccionar” a la proposta de la Cimera i s’ha muntat un cicle de concerts en què ha estat molt important “el triangle” Fundació ONCA, Fundació Cimera Iberoamericana i comuns, que es van unir de seguida a la iniciativa. Areny s’ha mostrat satisfeta que sigui “la primera vegada” que una mateixa actuació arriba a totes les parròquies. “Estem encantats que dos músics del país siguin els representants d’aquesta música iberoamericana i que donin la benvinguda als caps d’estat i de govern” que participaran en aquesta Cimera i, d’aquesta manera, aportar “aquest granet de sorra de la cultura a través de la música a la Cimera, que posarà el país al món”.