El Trio JONCA uneix música i art en el marc del cicle Nits d’estiu als museus

La Fundació ONCA, impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, ha ofert aquest dijous al vespre, en el marc del cicle Nits d’estiu als museus, l’actuació del Trio JONCA, format per Carlota Franch (violí), Esteve Ticó (viola) i Eloi Pérez (flauta travessera i guitarra elèctrica). L’actuació, que ha tingut lloc al Museu Carmen Thyssen Andorra, ha girat al voltant dels influencers en el món de l’art i la música ha transcorregut des del barroc al segle XX.

Els intèrprets han ofert tres passis musicalitzats, amb un programa titulat Influencers interpretats–de Lully a Rolling Stones. Música i art s’han donat la mà en l’actuació dels joves músics de la JONCA que per primera vegada s’han endinsat en la pinacoteca del Museu Carmen Thyssen Andorra.

Els assistents han pogut gaudir d’un recorregut per l’exposició Influencers en l’art. De Van Goyen al Pop Art, de la mà del director del museu, Guillermo Cervera, i després de cada explicació ha tingut lloc una actuació dels joves músics, lligada als quadres que els assistents anaven veient. El públic ha pogut gaudir d’un repertori musical ben variat, amb obres que abraçaven des del barroc francès de Jean-Baptiste Lully, passant per Mozart o Beethoven i arribant als Rolling Stones i Led Zeppelin.

“Havia vingut als concerts que normalment fa l’ONCA al Thyssen i poder tocar aquí és una experiència diferent”, ha valorat Ticó, afegint que al mateix temps ha estat “una gran oportunitat per créixer”.