El tradicional Concert de Cap d’Any dona la benvinguda al 2021

Un any més, el tradicional Concert de Cap d’Any ha servit per obrir l’any. Sota el títol Desitjos per al nou any, un quartet de corda de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA) acompanyats de la percussió de Lluís Cartes i la dansa de Pauline Da Costa i Xavier Pérez, han estat els encarregats de donar la benvinguda a un any nou.

El responsable de la dramatúrgia i direcció escènica, Joan Hernández, ha destacat els arranjaments que Albert Gumí ha dissenyat per a aquest concert, amb sons que “ja formen part de la cultura popular” i en què no han faltat els tradicionals valsos. Així Strauss, Txaikovski, Puccini o Mascagni, i els clàssics més populars, com Beethoven, Schubert o Mendelssohn, han configurat un repertori en què tampoc no ha faltat el toc de modernitat impressionista de Debussy.

A més, i com en altres propostes de l’Ordino Clàssic, s’ha volgut donar a aquest espectacle un toc “transversal” des del punt de vista artístic i a la música s’hi ha sumat la dansa i, fins i tot, “un puntet de clown”. Així, s’ha pogut “començar l’any amb bon humor, perquè aquest 2021 el necessitarem”, ha destacat Hernández.

“És una cosa importantíssima haver mantingut la tradició d’aportar música” el primer dia de l’any, ha valorat el responsable de dramatúrgia, recordant que la missió de la Fundació ONCA és “acostar la música a tota la gent” i, per tant “començar el dia 1 defensant el concert de Cap d’Any, portant música, un quartet de corda, valsos, i ball a més a més, és un orgull”, ha destacat.

Cal recordar que la cita es tornarà a repetir el diumenge dia 3. Per cloure l’edició d’enguany de l’Ordino Clàssic, que ofereixen el comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà, només quedarà el concert De pel·lícula! que se celebrarà el 31 de gener a l’Auditori Nacional.