El públic familiar gaudeix amb la versió pedagògica d”Alícia al país de les meravelles’

El públic familiar ha pogut gaudir aquest diumenge, 15 d’octubre, d’Alícia al país de les meravelles, que ha incidit en el missatge que cal fer servir les noves tecnologies amb seny i tranquil·litat. L’obra ha estat creada per la companyia Viu el Teatre, però adaptada als nostres temps. El director i productor, Lluís Joanet, diu que “ja feia temps que anàvem al darrere de muntar una Alícia del segle XXI”. Desenes de joves han gaudit, aquest diumenge al matí, d’aquesta moderna versió del conte fantàstic, en el marc del 35è Festival Narciso Yepes Ordino i Fundació Crèdit Andorrà.

Seguint les pautes de la història original de Lewis Carrol, Marta Buchaca va adaptar Alícia al país de les meravelles a l’actualitat i la va fer començar en el dia que l’Alícia compleix deu anys i li regalen el seu primer mòbil. A partir d’aquí, la protagonista comença a ignorar tot el que l’envolta i s’endinsa per complet dins l’aparell, fins que el conill blanc del conte li roba i l’ha de perseguir per recuperar-lo, entrant així al país de les meravelles. Tot un viatge ple d’aventures que li farà veure que no pot viure enganxada al telèfon i que les noves tecnologies s’han d’utilitzar amb criteri.

La companyia Viu el Teatre fa 20 anys que es dedica a crear obres com la d’Alícia, amb l’objectiu que infants i joves s’interessin pel teatre. Lluís Joanet explica que “és una de les nostres premisses i obsessions”. Busquen que la gent vagi al teatre i, sobretot, que surtin divertits i entretinguts, amb ganes de tornar-hi. En el cas d‘Alícia al país de les meravelles, ho fan en forma de musical. Joanet apunta que “la música i les cançons donen molta alegria” i fan que els nens i nenes entrin molt més en l’espectacle. En definitiva, intenten transmetre el missatge principal de l’obra des d’una òptica divertida, entretinguda i amb personatges significants, que arribin al cor de l’espectador.

La pròxima cita del Festival Narciso Yepes Ordino i Fundació Crèdit Andorrà serà divendres 20 d’octubre, amb el concert Record a Narciso Yepes i a la seva guitarra, amb què l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra retrà homenatge al músic. Es tracta d’un programa dirigit pel fill del mestre, Ignacio Yepes, en el qual els instruments de corda seran els protagonistes.