El Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà incorporen els Serveis de Salut Mental al programa social

La Fundació ONCA, impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, continua el programa socioeducatiu Música i creativitat iniciat el 2015, amb la incorporació dels Serveis de Salut Mental del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS). El programa vol treballar la utilització de la música com una eina d’inclusió social que permeti explorar nous horitzons i posar a l’abast de tothom la participació artística.

Per primera vegada, i a partir de l’11 de febrer, s’oferiran 23 sessions de Música i creativitat als pacients dels Serveis de Salut Mental del SAAS, en tres àrees d’actuació: Centre de Dia de Salut Mental, Hospital de Dia d’Adults i Hospital de Dia Infanto-Juvenil. Jordi Albelda, Àlex Arajol, Pauline Da Costa, Unai Gutiérrez, Marta Morán i Verònica Pérez, seran els professionals que impartiran les diferents sessions.

A tall de resum, fins el mes de juny, el programa social de la Fundació Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (FONCA) dirigit a les persones, treballa amb tretze professionals que imparteixen diferents tallers a col·lectius com les dones que han estat víctimes de violència de gènere i/o familiar i que són ateses per l’Àrea de Polítiques d’Igualtat del Ministeri d’Afers Socials i Justícia; els alumnes de segon curs de l’Escola Andorrana de Batxillerat que han de desenvolupar un projecte de participació, actuació i servei (PAS) juntament amb els joves del Servei de Rehabilitació Comunitària d’Adolescents (SRCA), dels Serveis de Salut Mental del SAAS; els usuaris del Servei d’Educació Especial (EDES), del Centre de dia i de Xeridell, de la Fundació Privada Nostra Senyora de Meritxell; i també amb els usuaris del Centre Residencial DomusVi Salita i del Taller Claror de la Seu d’Urgell.