El Duo Font Bartumeu clou la col·laboració de la Fundació ONCA a les Nits d’estiu als museus

El Duo Font Bartumeu, format per David Font a la guitarra i Carolina Bartumeu al violoncel, han estat els encarregats de cloure la col·laboració de la Fundació ONCA (impulsada pel Govern i la Fundació Crèdit Andorrà) en el marc del cicle Nits d’estiu als museus. El duo ha actuat als jardins de la Casa d’Areny Plandolit i ha interpretat el programa Racons del Mediterrani, en un concert de música clàssica acompanyat per la pintura de la dissenyadora i il·lustradora gràfica, Carol Garrido.

“La idea del concert i del repertori que hem triat és mostrar les cultures que voregen el Mediterrani”, ha declarat Font, qui ha explicat que han volgut transmetre els colors que hi ha al voltant d’un mateix mar i també la similitud que tenen les diferents cultures que l’envolten. En aquest sentit, el duo ha interpretat música amb molt caràcter folklòric de diferents punts del mediterrani, com per exemple, La Follia de Corelli, cançons populars espanyoles de Manuel de Falla i la Pavane pour une enfante defunte de Ravel.

Font també ha comentat que ha estat la primera vegada que tocava amb Bartumeu com a duo i ha afegit que tornaran a interpretar el mateix repertori el 12 d’agost a Escaldes-Engordany.

Per altra banda, durant el concert, la il·lustradora gràfica Carol Garrido ha fet una demostració de pintura ràpida inspirada amb el Mediterrani. “Em vaig escoltar les cançons abans per veure el que em suggerien”, ha subratllat Garrido, qui ha explicat que venia amb la idea de pintar elements clàssics de la cultura mediterrània com el mar, la costa o oliveres, però que realment, ha anat a l’aventura durant el concert. Cal destacar, que Garrido ha pintat la seva obra en un iPad, i que a través d’un projector, tots els assistents han pogut observar el procés d’anar fent l’obra. Al final, la pintura s’ha subhastat entre els assistents.