El Duo Ados protagonitza una nova participació de la Fundació ONCA en les Nits d’estiu als museus

La Fundació ONCA, impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, ha tornat a participar aquest divendres al vespre en les Nits d’estiu als museus. Ho ha fet amb l’actuació del Duo Ados, un duo de la Jonca, format per Carlota Franch (violí) i Esteve Ticó (viola). Els dos músics han actuat al museu Casa Rull i ho han fet amb el programa titulat Aires a tradició que s’ha centrat en la música popular de diversos països, com les cançons del centre d’Europa del compositor austríac Robert Fuchs, anant cap a Noruega amb Bjarne Brustad i el seu Capricci. Aquest dissabte se’ls podrà tornar a veure en un concert que oferiran al Museu Carmen Thyssen Andorra i en el qual es podrà gaudir d’obres de la compositora Narcisa Freixas, arranjades per Albert Gumí, en un recorregut musical al voltant de la iconografia femenina de l’actual exposició, que culminarà amb peces de Piazzola i Bartók.

La casa museu, que conserva intacta la vida de les societats tradicionals pirinenques, ha reviscut èpoques passades amb la melodia del programa Aires a tradició.

Franch i Ticó, que ja havien tocat anteriorment en el cicle de Nits d’estiu als museus preparen un programa diferent per a cada espai i l’escollit en aquest cas, estava en sintonia amb l’històric espai on es representava. “Sempre fa il·lusió poder tocar en llocs tan particulars com Casa Rull i són ocasions ideals perquè joves com nosaltres agafem experiència”, ha remarcat Ticó. Per la seva banda, Franch ha ressaltat l’emoció que senten en tocar peces de compositors com Bartók, “viatjava per Europa escoltant la música popular de cada ciutat i la transformava en una partitura clàssica”.