El Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà presenten el tradicional Concert de Cap d’Any, Passions vieneses. Una particular història del concert d’Any Nou a Viena, a càrrec de l’Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra, dirigida per Albert Gumí

• Avui es posen a la venda les entrades al web www.ordinoclassic.ad
  • L’esdeveniment tindrà lloc l’1 de gener, a les 19 hores a l’Auditori Nacional d’Andorra a Ordino

Les entrades del concert Passions vieneses. Una particular història del concert d’Any Nou a Viena, que tindrà lloc el diumenge 1 de gener, a les 19 hores a l’Auditori Nacional d’Andorra a Ordino, estan disponibles a partir d’avui, dimarts 6 de desembre, a la pàgina web d’Ordino Clàssic www.ordinoclassic.ad i a l’oficina de Turisme d’Ordino, per un preu d’entre 25 € i 35 €. Amb aquest concert, Ordino Clàssic tanca la seva cinquena edició després dels concerts dels Violoncel·listes de Barcelona, que va donar el tret de sortida, Los Secretos, Northern Cellos i un sextet de violoncels de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra.

El tradicional concert de Viena de l’1 de gener es remunta a l’any 1941 i des de llavors ha estat protagonitzat per les estimades músiques de la família Strauss (amb alguna presència esporàdica d’altres autors). Però la tradició de ballar o escoltar valsos i polques a Viena ve de molt més lluny i comença a finals del segle XVIII, a l’època de W. A. Mozart.

El concert començarà precisament amb la fantàstica música de ball que el gran geni de Salzburg va fer per a les festes del palau de l’emperador a Viena i descobrirem com, pocs anys després, un jove compositor anomenat Johann Strauss muntava una orquestra de ball que simbolitzaria l’inici de la gran nissaga de la família Strauss. Els seus tres fills (Johann Jr., Joseph i Edward) el seguirien malgrat l’oposició paterna. Cada un d’ells va tenir el seu paper destacat en la dinastia i les trifulgues que van acompanyar les seves carreres han estat dignes de l’argument d’alguna de les seves operetes.

En aquest concert gaudirem de les millors composicions de la nissaga Strauss i descobrirem la història i els secrets més ben guardats de la família: qui va ser més famós? Qui estava barallat amb els altres? Qui era el millor compositor? Qui era el més tarambana? Qui va cremar les partitures dels seus germans?…

Música i anècdotes per començar l’any amb bon peu i un bon somriure.

Programa:
Amb Mozart va començar tot
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Obertura d’El rapte del Serrall (fragment)

La música de ball a la Viena de finals del XVIII: el precedent del vals
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Danses alemanyes, K 600
K 600 núm. 5 – El cant del canari
K 605 núm. 3 – El passeig en trineu

La gran saga familiar de música vienesa de ball: qui era qui?
Johann Strauss I (1804-1849)
Wiener Karnevals Walzer, op. 3

Obertura de l’opereta Der Zigeunerbaron

Josef Strauss (1827-1870)