El Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà presenten el tradicional Concert de Cap d’Any, a càrrec de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra, dirigida per Francesc Prat

Demà es posen a la venda les entrades al web www.ordinoclassic.ad

L’esdeveniment tindrà lloc l’1 de gener, a les 19 hores a l’Auditori Nacional d’Andorra a Ordino

Les entrades del Concert de Cap d’Any, que tindrà lloc dimecres 1 de gener, a les 19 hores a l’Auditori Nacional d’Andorra a Ordino, estaran disponibles a partir de demà, dimarts 3 de desembre, a la pàgina web d’Ordino Clàssic: www.ordinoclassic.ad per un preu d’entre 25€ i 35€. Sota el títol de Valsos, polques i molt més, el Concert de Cap d’Any és la tercera i última cita d’Ordino Clàssic després dels concerts d’Ara Malikian, que va donar el tret de sortida; i 5AndCordes, que va actuar a l’església parroquial d’Ordino, el passat 10 de novembre.

Un any més, Francesc Prat serà l’encarregat de dirigir l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra en un dels esdeveniments culturals més importants del país. Valsos, polques i molt més proposa donar la benvinguda a l’any 2020 d’una manera emotiva i divertida, amb un programa que se centrarà, sobretot, en Johann Strauss, però que també comptarà amb obres de Debussy i Offenbach. A més, el programa obrirà amb un petit homenatge a Beethoven pel 250è aniversari del seu naixement.

D’aquesta manera, el Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà tanquen una altra edició d’Ordino Clàssic, una iniciativa cultural que continua consolidant-se al país amb artistes de renom i una proposta musical que connecta la seva part més clàssica amb una visió contemporània i actual.

Ludwig van Beethoven (1770-1827)

Obertura de Les criatures de Prometeu

Adagio – Allegro molto con brio

Celebració del 250è aniversari del

naixement de Beethoven

Claude Debussy (1862-1918)

Petite suite

Josef Strauss (1827-1870)

Feuerfest! Polca francesa, op. 269

Johann Strauss I (1804-1849)

El carnaval de París, op. 100 – Galop

Sota llamps i trons, op. 324 –

Polca ràpida

Jacques Offenbach (1819-1880)

Intermezzo i Barcarola

Vals de l’emperador, op. 437

Perpetuum Mobile, op. 257

Vida d’artista, op. 316

Francesc Prat

És un director d’orquestra i compositor que s’acosta a la música amb una mentalitat oberta. El seu treball se centra en el repertori simfònic, l’òpera i la creació contemporània, la qual li ha permès fer-se un nom en l’escena musical a Europa, especialment a Suïssa i Espanya, dirigint projectes en esdeveniments importants com el Lucerne Festival, l’Art Basel, la Berlinale o el Festival Sónar de Barcelona. Quant a l’òpera, actualment és l’assistent del director anglès Ivor Bolton al Teatre

D’altra banda, Prat col·labora regularment amb orquestres de prestigi com la Sinfonieorchester Basel, la Basel Sinfonietta, la Nederlands Kamerorkest, la Simfònica de la RTV d’Eslovènia, les simfòniques de Barcelona i Madrid, la Simfònica de les Illes Balears i l’Orquestra de Cambra de l’Illa de Menorca. Com a compositor, el seu repertori es basa en música de cambra i obres per a ensemble, que han estat premiades a Suïssa, Alemanya, Itàlia i Àustria.

Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra (ONCA)

L’ONCA neix l’any 1992 com a orquestra de cordes i l’any 2006 inicia les seves actuacions com a orquestra clàssica. És gestionada per la Fundació ONCA, entitat emparada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà. El 2003 signa un conveni de col·laboració amb el Teatre Auditori Sant Cugat i l’Escola Municipal de Música Victòria dels Àngels de Sant Cugat del Vallès i la temporada 2004-2005 enceta el cicle propi de concerts al Palau de la Música Catalana. Ha estat dirigida per Menuhin, Ros Marbà, Vila, Conti, Brotons, Brophy i Colomer, entre d’altres, i ha tingut l’oportunitat d’actuar amb solistes de prestigi com Yepes, Claret, Rampal, Arimany, Achúcarro, Bros, Nucci, Carreras, Sebök, Aragall, Barrueco, Veloso, Rinaldi, Hendricks, Núñez i Amaral, entre d’altres. Ha enregistrat obres de Toldrà, Montsalvatge, Casals, Turina, Rodrigo, Manén, Lamote de Grignon, Guinovart i Rendine. També va estrenar Gemini de Cervelló, Tres reflexos sobre una pastoral d’hivern de Montsalvatge i la simfonia «Andorrana» de Rendine. El novembre del 2004 rep la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya.