El Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà presenten ‘Barroski’, en el marc d’ORDINO CLÀSSIC

El Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà presenten Barroski, el segon taller musical organitzat en el marc d’ORDINO CLÀSSIC, que tindrà lloc el proper dissabte 16 de febrer, a la Ludoescola del Centre Sociocultural L’Estudi d’Ordino. Aquest taller anirà a càrrec de la Verònica Pérez i la Marta Moran, ballarines i professores de dansa, i es farà en dues sessions: la primera, de 16 h a 17.15 hores, adreçada als infants de 3 i 4 anys, i la segona, de 17.30 hores a 18.45 hores, adreçada als infants d’entre 5 i 7 anys.

Barroski té com a objectiu crear una petita peça coreogràfica inspirada en un dia d’esquí. A través de jocs en grup i improvisacions teatrals, explorarem els moviments que caracteritzen l’esquí, la tècnica que requereix la seva pràctica i el material necessari per esquiar, buscant la connexió amb la dansa i l’art dins d’aquest esport tan tècnic. Oferirem als alumnes una manera de trobar el paral·lelisme entre les accions pròpies de l’esquiador i el moviment del ballarí. Tot aquest material servirà després com a eina per crear una coreografia final on participaran tots els adults i infants del taller. Amb l’ajuda de les notes del clavicèmbal, dels violins i dels altres instruments que l’acompanyen, la música barroca serà l’aliada perfecta per donar color a aquest taller i a la petita peça de creació, fent que tots descobreixin aquest estil musical del segle XVIII.

Els tallers musicals organitzats en el marc d’ORDINO CLÀSSIC es fan gràcies a la col·laboració de la Fundació Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra.

L’entrada al taller és lliure, tot i que cal inscripció prèvia trucant al telèfon +376 87 81 73.

VERÒNICA PÉREZ
Professora de dansa i codirectora de l’Escola Líquid Dansa, està en constant recerca de la pedagogia de la dansa. Actriu i ballarina de la Companyia Líquid Dansa. És membre de l’equip artístic del programa social de la Fundació Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra i col·labora en diferents projectes vinculats al món de la dansa.

MARTA MORAN
Professora de dansa contemporània, s’ha format en interpretació al Col·legi de Teatre de Barcelona i té una llarga experiència com a docent de dansa creativa i de música i moviment. El fet de treballar amb infants la va motivar a estudiar Magisteri Musical a la Universitat de Barcelona, i va ser quan la docència i la dansa-teatre van començar a caminar juntes, alimentant- se l’una de l’altra.

ORDINO CLÀSSIC
ORDINO CLÀSSIC és el festival d’hivern que impulsen el Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà destinat als diferents públics interessats en els estils que inclou el concepte actual de música clàssica. No és un festival de música clàssica tradicional, ja que pretén integrar-se en el territori posant en valor el Principat d’Andorra i, en especial, Ordino, la muntanya i la vida entorn de la neu. En aquest sentit, el festival té lloc en diferents espais de la parròquia ordinenca com l’Auditori Nacional d’Andorra, l’església parroquial d’Ordino, el camp de neu Ordino-Arcalís, alguns hotels i el Centre Sociocultural L’Estudi d’Ordino.