El Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà donen el tret de sortida a ORDINO CLÀSSIC amb el pianista Jan Lisiecki

El Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà presenten la primera cita d’ORDINO CLÀSSIC que tindrà lloc el proper dissabte 8 de desembre, a les 19 h, a l’Auditori Nacional d’Andorra, a Ordino. El pianista canadenc Jan Lisiecki serà el protagonista del primer Ski&Concert i oferirà un recital de piano amb obres de Chopin, Schumann, Ravel i Rakhmàninov, que giren a l’entorn de la idea del nocturn.

La nit pot ser tranquil·la i reconfortant, però també inquietant i misteriosa. Per això no ens ha de fer estrany que hagi inspirat tants compositors per escriure obres emotives i personals, com per exemple els Nocturns de Chopin, les Nachtstücke de Schumann o el cicle Gaspard de la nuit de Ravel. El jove pianista canadenc d’origen polonès Jan Lisiecki, que ja ha aconseguit un gran reconeixement internacional malgrat tenir només 23 anys, invoca amb Nocturns els esperits de la nit. Ho fa amb un concert únic i inspirador, acompanyat d’una posada en escena en què destaca el disseny d’una il·luminació creada especialment per a l’ocasió, que farà que el públic transcendeixi l’experiència musical i arribi a sentir la nit.
Les entrades es poden adquirir a través de la web www.ordinoclassic.ad i el preu és de 20 €, en la venda anticipada, i 25 €, el dia del concert.

I.
Frédéric Chopin (1810-1849)
Nocturns, op. 55
Andante
Lento sostenuto

Robert Schumann (1810-1856)
Nachtstücke, op. 23
Mehr langsam, oft zurückhaltend Markiert und lebhaft
Mit grosser Lebhaftigkeit
Einfach

Maurice Ravel (1875-1937)
Gaspard de la nuit
Ondine. Lent
Le Gibet. Très lent Scarbo. Modéré

II.
Sergei Rakhmàninov (1873-1943)
Cinq morceaux de fantaisie, op. 3
Élégie
Prélude
Mélodie
Polichinelle
Sérénade

Frédéric Chopin
Nocturn en mi menor, op. 72, núm. 1 Scherzo en si menor, op. 20, núm. 1

JAN LISIECKI
Als seus 23 anys, Jan Lisiecki ja és reconegut com un dels pianistes més destacats del nostre temps.
Lloat per la seva extraordinària maduresa interpretativa, el seu so característic i la seva sensibilitat poètica, The New York Times va dir d’ell que és «un pianista que fa que cada nota compti».
Les interpretacions més intimistes de Lisiecki, la seva tècnica refinada i la seva afinitat natural per l’art li atorguen una musicalitat que sobrepassa la seva edat.
El 2017, Lisiecki va rebre l’ECHO Klassik, el premi més important de música clàssica a Alemanya, i el 2018 ha guanyat el Premi JUNO, el reconeixement més prestigiós de la indústria musical canadenca, pel seu quart disc amb la Deutsche Grammophon amb obres per a piano i orquestra de Chopin que poques vegades s’interpreten, amb l’NDR Elbphilharmonie Orchester i Krzysztof Urbański.
Lisiecki actua amb les orquestres més importants del món en els principals escenaris, i ha treballat amb els directors d’orquestra de més renom, inclosos Sir Antonio Pappano, Yannick Nézet-Séguin, Daniel Harding i Claudio Abbado.
Els seus compromisos recents més destacats inclouen gires per Europa i Àsia i els debuts amb la Simfònica de Boston, l’Orquestra Simfònica de Pittsburgh, la Simfònica de Viena i la Sächsische Staatskapelle Dresden, entre d’altres.
Jan Lisiecki està recollint un gran èxit en els recitals amb el seu programa Night Music (Nocturns), que continua interpretant durant aquesta temporada. A més, tornarà al Carnegie Hall per actuar al costat de l’Orquestra de Filadèlfia, anirà de gira amb l’Orpheus Chamber Orchestra per Europa i amb la Filharmònica Txeca a Alemanya. Altres col·laboracions de Lisiecki inclouen l’NDR Elbphilharmonie Orchestra i els concerts a Salzburg amb l’Orquestra Mozarteum.
El 2013, Lisiecki es va convertir en el receptor més jove del Premi Artista Jove de Gramophone, i també va rebre el Premi Leonard Bernstein al Festival Schleswig-Holstein.
Jan Lisiecki és artista en exclusiva de Deutsche Grammophon. El 2012, va ser nomenat Ambaixador de l’UNICEF al Canadà.

ORDINO CLÀSSIC
ORDINO CLÀSSIC és el festival d’hivern que impulsen el Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà destinat als diferents públics interessats en els estils que inclou el concepte actual de música clàssica. No és un festival de música clàssica tradicional, ja que pretén integrar-se en el territori posant en valor el Principat d’Andorra i, en especial, Ordino, la muntanya i la vida entorn de la neu. En aquest sentit, el festival tindrà lloc en diferents espais de la parròquia ordinenca com l’Auditori Nacional d’Andorra, l’església parroquial d’Ordino, el camp de neu Ordino-Arcalís, alguns hotels i el Centre Sociocultural L’Estudi d’Ordino.