Concert del Trio Goldberg a Sant Miquel de la Mosquera

El Trio Goldberg, format per tres músics de l’ONCA -Francesc Planella (violí), Laia Capdevila (viola) i Mireia Planas (violoncel)-, s’incorpora aquest any per primer cop al cicle ONCA Bàsic i ho fa interpretant les conegudes Variacions Goldberg de Johann Sebastian Bach. Aquest dimarts 24 de juliol al vespre ha ofert aquest repertori a l’església de Sant Miquel de la Mosquera, a Encamp. Es tracta del segon concert de la formació després del que va fer diumenge 22 de juliol a Sant Andreu d’Andorra la Vella. Se’ls podrà tornar a veure aquest dimecres 25 de juliol a Sant Martí de la Cortinada.

Les Variacions Goldberg és una obra mestra del mestre barroc alemany, que es va popularitzar gràcies a un enregistrament del pianista Glenn Gould. “L’obra original es va dissenyar per a clavecí, i això fa que hi hagi moltes sorpreses i passen coses que no t’esperes”, ha explicat Capdevila, recordant que van ser creades per un encàrrec, tal com diuen els experts. L’objectiu de la comanda era intentar trobar la manera perquè un noble pogués dormir.