Més de 170 joves pugen a l’escenari per al tradicional Concert de Santa Cecília

La Fundació ONCA –entitat formada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà- ha celebrat aquest diumenge al migdia el tradicional Concert de Santa Cecília a l’Auditori Nacional d’Andorra, a Ordino. Un concert que a més coincideix amb el 25è aniversari de l’entitat i que ha comptat amb més de 170 músics a l’escenari, provinents de les diferents escoles de música del país, de l’escola musical de la Seu d’Urgell i de la Jove Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra (Jonca).

Aquest esdeveniment també ha tingut un caràcter solidari per part de la Fundació ONCA, ja que s’ha vinculat amb la recollida de joguines a favor de Càritas Andorrana. Els assistents han portat joguines sense embolicar adreçades a infants d’entre els 0 i els 16 anys. Aquesta iniciativa es troba emmarcada en la 26a campanya de recollida de joguines de Càritas coincidint amb les festes de Nadal.

El públic assistent, que ha omplert l’Auditori Nacional, ha pogut gaudir de l’estrena de la cantata ‘Del roc al rock passant pel barroc’, encarregada a l’autor andorrà Iñaki Rubio amb motiu d’aquest aniversari. El director de l’orquestra, Albert Gumí, ha explicat que aquesta actuació ha pretès “fer un repàs divertit de la història de la música”, començant per la més primitiva, passant per altres estils com la medieval, la clàssica, la grega, la romàntica i el jazz, fins a arribar al “rock de les bruixes”, que representa l’actualitat.

Gumí ha refermat que concerts com aquest representen una gran “formació” per als joves. Ha destacat també la dificultat que suposa “escriure per una gran orquestra de més de 170 nois i noies”. “Cada instrument ha d’aprendre com i quan ha de sonar per coordinar-se amb els altres” i aquest fet “suposa un gran creixement pels joves en l’àmbit musical, humà i artístic” ha finalitzat.

Per la seva banda, Rubio ha ressaltat que la seva intenció ha estat “explicar aquest recorregut de la música a partir del personatge que és la seva musa i que inspira els músics”, en referència a Euterpe i que ha interpretat l’actriu andorrana Irina Robles, guiant el públic a través de l’humor i la ironia. L’objectiu, per tant, ha estat doble, segons Rubio, “que els infants puguin entendre totes les cançons i tot el que diu la musa” i que, a la vegada, “sigui interessant per als adults”.