Creand Fundació i la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) tenen subscrit un conveni de col·laboració que té per objectiu oferir a Andorra el projecte de formació acadèmica del Campus de l’Experiència, adreçat a persones més grans de 50 anys interessades en nous àmbits del saber relacionats amb la cultura, la ciència i la societat.

El Campus de l’Experiència és una nova iniciativa formativa que ofereix la Creand Fundació, en aquest cas de la mà de la Universitat Internacional de Catalunya, complementària a la ja àmplia programació de cursos, tallers i xerrades organitzats a L’espai el centre social d’activitats i formació.

Es tracta d’un programa universitari adreçat a tota persona de més de 50 anys, que s’adapta a les necessitats del col·lectiu sènior i ofereix una formació variada d’àmbit general i que permet ampliar el coneixement alhora que consolida el nostre objectiu de mantenir activa la població en totes les etapes de la vida per una millor qualitat de vida.

És un projecte de formació acadèmica de tres anys de durada, en el qual no es requereix cap títol previ. En aquest proper curs s’hi tractaran temàtiques relacionades amb diferents àmbits del coneixement, amb matèries com:

• Història de la música.
  • L’art gòtic de l’entorn d’Andorra.
  • Geografia del món avui, I.
  • L’art als segles XVIII i XIX.
  • La cultura clàssica.
  • Les llengües d’Europa.
  • Ciència, tecnologia i societat: claus per entendre el segle XXI.
  • Matemàtiques divertides, II.
  • Història d’Andorra, II.
  • Guerra i pau al segle XX.
  • Ciència per a no cientifics.
  • Temàtiques de la filosofia actual.

Fruit de l’acord amb Creand Fundació, el programa del Campus de l’Experiència de UIC Barcelona s’ha completat amb matèries relacionades amb Andorra, com la història del nostre país o l’art gòtic al seu entorn.

Els alumnes inscrits en aquest programa que assoleixin els 30 crèdits ECTS rebran el títol de Diplomat en el Programa Sènior Universitari en Cultura, Ciència i Societat del Campus de l’Experiència de UIC Barcelona.

La formació tindrà lloc un dia a la setmana (dimecres) i combina el format presencial, una setmana al mes, i el telemàtic, la resta de setmanes, amb una metodologia de treball dinàmica i participativa. A més de les assignatures de classe, hi ha sortides culturals i la presentació d’un treball de final de programa. L’avaluació dels coneixements adquirits es fa a través dels treballs i la participació, no hi ha exàmens.

En tots els casos, el curs es durà a terme a la 3a planta de l’edifici Creand. Les sessions no presencials es retransmetran en directe des de la sala d’actes d’aquesta mateixa seu social. Aquest primer curs comença l’11 d’octubre i tindrà lloc fins al mes de juny del 2024.

Les persones interessades poden presentar la inscripció de manera presencial a Creand Fundació abans del 30 de setembre, a l’adreça Av. Meritxell, 80, d’Andorra la Vella, o a L’espai, el centre social d’activitats i formació, al carrer Josep Viladomat, 17 1r d’Escaldes-Engordany. El preu de la matricula, que està subvencionada per Creand Fundació, és de 252€. El pagament d’aquesta es durà a terme a la Universitat Internacional de Catalunya i s’efectuarà de forma fraccionada, fent-se efectiu el primer a finals d’octubre i el darrer a finals de gener.

Els alumnes sèniors del Campus de l’Experiència són membres a tots els efectes de la comunitat universitària de UIC Barcelona, obtenint els beneficis i descomptes propis dels estudiants.

El Campus de l’Experiència de UIC Barcelona és una nova manera de gaudir del saber, de compartir i d’actualitzar coneixements, de capacitar-se per poder continuar oferint valor afegit a la societat, i de mantenir-se actiu i millorar la qualitat de vida.

Documentació i links d’interés