Fotos: Eduard Comellas

La professora de Harvard Melissa Dell ha rebut aquest dimarts 29 de maig el V Premi Internacional Calvó Armengol 2017, atorgat pel Govern d’Andorra, la Fundació Crèdit Andorrà i la Barcelona Graduate School of Economics. El guardó, establert en memòria del professor Antoni Calvó Armengol, reconeix en aquesta ocasió la recerca innovadora de la professora de la Universitat de Harvard, que ha ajudat a entendre com funcionen els sistemes econòmics, social i les institucions polítiques. La professora, que ha centrat la seva recerca en fenòmens com l’impacte dels canvis econòmics en la guerra dels càrtels de la droga a Mèxic o les conseqüències dels treballs forçats, a llarg termini, ha posat en relleu que per a ella és “un honor” rebre aquest premi i que ha estat “meravellós” que la gent pugui veure la seva feina de recerca, que s’hagi valorat la repercussió que ha tingut en la societat, ja que ha afegit que sempre intenta fer estudis que tinguin “un impacte sobre les persones”.

El premi s’atorga amb caràcter biennal a un economista o científic social menor de 40 anys que hagi contribuït al coneixement de l’estructura social i a les implicacions que té sobre les interaccions econòmiques. El jurat, tal com ha explicat la directora del departament d’Ensenyament Superior i Recerca, Meritxell Gallo, té en compte “l’aplicabilitat de la recerca teòrica en la societat”.

Tornar a la galeria