25 joves músics del país mostren el seu talent al tradicional concert de Nadal

L’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA), formació impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, ha posat aquest dissabte al vespre el punt i final a la temporada amb el tradicional concert de Nadal, on han participat 25 joves músics del país. Un concert que també ha servit per tancar els actes de celebració del 25è aniversari de l’ONCA. Més d’una seixantena de persones han assistit al vestíbul del Consell General per escoltar ‘Sons de futur’, on els joves han mostrat el seu aprenentatge amb diversos formats de cambra, des del duo fins al sextet.

La llista de cançons ha anat des de música antiga, fins a Astor Piazzolla o Joseph Hayden. Per alguns dels 25 joves era la primera vegada que es posaven davant del públic, mentre que d’altres ja han pujat sobre d’un escenari. “El primer objectiu és que sigui un repertori pedagògic per als alumnes i el segon és que sigui atractiu per al públic i molt variat”, ha explicat el tutor de la Jove Orquestra Nacional d’Andorra (Jonca), Jordi Coll, que per quart any consecutiu ha exercit la tasca de formació dels alumnes.

La proposta musical de cambra és un format que es va estrenar la temporada 2015 i ha aconseguit un gran èxit artístic i de públic. S’han creat i organitzat grups de cambra, formats per membres de la Jonca o afins a les activitats de la jove orquestra, tutelats per músics de l’ONCA i amb programes adients a la formació musical dels joves.